piątek, 29 marca 2013

8. PIĄTKOWE GADUŁECZKI - Wielki Piątek

O czym będę rozmawiała kiedyś z dziećmi w Wielki Piątek. Wiele trudnych słów.
Łatwiej będzie tłumaczyć im przez sztukę?
Dzisiaj "chodził za mną" TUWIM mój ukochany i jego wiersze o Chrystusie:
A w wersji śpiewanej: J. Tuwim: "Chrystusie (Jeszcze się kiedyś rozsmucę)".
Chrystusie

Jeszcze się kiedyś rozsmucę,
Jeszcze do Ciebie powrócę,
Chrystusie...

Jeszcze tak strasznie zapłaczę,
Że przez łzy Ciebie zobaczę,
Chrystusie...

I taką wielką żałobą
Będę się żalił przed Tobą,
Chrystusie,

Że duch mój przed Tobą klęknie
I wtedy - serce mi pęknie,
Chrystusie...

Julian Tuwim

2 komentarze:

  1. Witam Elżbieto. Dziękuję za odwiedzinki u mnie i link do twojego bloga :).

    Ten tekst (znam go właśnie w formie piosenki) uwielbiam. Samego Tuwima również :).

    Bardzo, bardzo cieszę się, że mnie "znalazłaś" bo jak patrzę, że - doktor językoznawca, logopeda, nauczyciel polskiego dla obcokrajowców - to JUŻ zdecydowanie dla mnie :).!

    Mój mąż jest Hindusem, na co dzień mówi po angielsku, który uważa za swój pierwszy język, ale z rodzinką w Indiach "nawija" w punjabi, zna hindi, bengalski, może inne "ichnie" języki. Uczył się holenderskiego, bo kilka lat spędził w Surinamie a potem ok. 2 lat w Holandii. Polski idzie mu... ciężko, choć mieszka tu (z przerwami) od 2008 r. Nasi chłopcy, hmmm. Starszy ma problem z angielskim, mały dopiero rozkręca się z mową i idzie mu wspaniale. Ale po polsku, bo tata znów wyjechał na 4 miesiące.

    Będę tutaj gościem - na pewno!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! I dobrych Świąt życzę!!
      I dużo nas rozmów pewnie czeka...;-) Ela

      Usuń